Cairns

1894

Great Barrier reef snorkling

Vi havde set frem til dette længe, og efter vores lidt skuffende tur ved whitsunday island var vi lidt nervøse for hvordan turen ville blive. I båden på vej ud til flåden vi skulle snorkle fra, regnede det og blæste en del. Men det endte heldigvis med at vi havde fint vejr hele dagen, regnen kom først igen da vi var ved at gøre os klar til at tage hjem igen.
Saga ville ikke snorkle, så jeg startede ud med hende i børnepoolen. Thomas, Brian og Magne tog i vandet, og blev positiv overraskede over hvor meget de kan se. Magne var virkelig god til at snorkle, og det var med at holde godt øje med ham for han svømmede bare afsted.
Brian så en haj, og Magne, Brian og jeg så en havskildpadde. Så var der selvfølgelig en hel masse små og mellemstore fisk. Thomas og Saga tog et par ture i glasbåden efter middagsmaden hvilket endte med en sovende Saga.

Kuranda

Vi startede med at gå en tur rundt på markederne i byen. Vi får handlet lidt men der er meget af det samme som man kan købe andre steder. Vi snakkede med dem i informationscentret. De viste Magne et slangeham og fortalte lidt om områdets slanger. Det blev kun til et hurtigt stop ved Barron vandfald, for det var begyndt at regne. Men et par fine billeder skulle vi nu have.

KurandaBarron fallsKurandaKuranda

Daintree

Vi ankommer til Daintree hvor vi bliver lidt skuffede over at høre at chancen for at se en krokodille, ikke var særlig stor. Men vi beslutter os for at prøve alligevel, nu hvor vi var kørt hele den lange vej. Men efter næsten 1 time på floden havde vi ikke set en eneste krokodille. Med i billetten var en anden krokodilletur fra et andet sted ved floden. Vi blev glade da vi kom derop da de kunne fortælle at det var helt sikkert at vi ville se baby krokodiller.
2 krokodiller der var et par år gamle og 11 små babykrokodiller der kun var 9 dage gammel. Det var hele turen værd, og guiden var god til at fortælle mens vi sejlede.

KrokodilleKrokodilleKrokodille

Cairns Holiday Escape

I Cairns boede vi på campingpladsen Holiday Escape, som ligger tæt på byen. Så en masse unge mennesker, men heldigvis ikke en masse larm. Hver aften kom der en masse flyvende hunde flyvende hen over pladsen, Magne ville gerne se dem sove i træerne, og ejeren af campingpladsen kunne fortælle hvor de var.
De var også meget behjælpelige med at booke både vores snorkeltur, og vores ophold på Fitzroy Island
Vi var så heldige at få et par rigtig fine pladser så vi kunne ligge lige ved siden af autocamperen – og svømmingpoolen.

Holiday Escape Cairns

Farvel til 2xBedstefar

Efter 16 dejlige dage med besøg, var det nu blevet tid til at sige farvel. Det var super hyggeligt at have besøg, og en lille smule vemodigt at skulle sige farvel.